mandag den 12. april 2010

Vores Proces

17. 02. 10: Brainstorm – å og Kajak --> lagde os fast på de bynære havneområde

26.02.10: fik tracking-system ideen --> lavede vision + operationelt billede og design space explorer
_________________
04.02.10: feltstudier biblioteket og børnenes hus --> inspiration (billede og talt med personale)

05.03.10: analyse og evaluering af feltstudie (vejledning Nicolai)--> Aros

10.03.10: Interview på Aros med omviser (formål: at undersøge behovssituationen)--> ikke behov for trackingsystem --> derfor arbejder vi videre med hvad merværdien skal være og det bliver et begyndende fokusskifte

12.03.10: forelæsning

15.03.10: gruppe kontrakt --> evaluering af samarbejde

16.03.10: Mødes på statsbibliotek og modificere Design Space Explorer så den også repræsentere vore ”merværdi” (jf. evaluering af feltstudie)
_______________________

17.03.10: Brainstorm med postits --> Fokusskifte fra tracking til underholdning og kategorisering af ideer og retning. Det blev en indgangsvinkel til at forberede inspiration card workshop

19.03.10: Forelæsning og aflevering af skriveøvelse

21.03.10: Forberedelse af inspiration card workshop

23.03.10: Afholder workshop på pædagog seminariet --> forståelse af brugergruppe,
inspiration til videre design, tre konkrete ideer . (nedskriver refleksioner og ideer)

24.03.10: evaluering og analyse af workshop og videre ide-generering med udgangspunkt i den nye inspiration --> ender ud med en ide om at designe et overordnede login-system, hvor der skulle være fokus på pointsystem og samarbejde mellem besøgende i multimediehuset med henblik på at opnå vores vision om at bringe borgerne fra online til onsite. --> lavede fremtidsscenarie og nutidsscenarie + Design Space explorer + begynde på perosnas.

09.04.10: Fokusindsnævring --> vores ide ændres fra at være et omfattende koncept til at være et mere konkret udsnit af konceptet (Se beskrivelse af under "fra online til onsite").

Ingen kommentarer:

Send en kommentar